Βιογραφικό

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ / VArt
AΡXITEKTONAΣ – ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ

Γεννήθηκα στα τέλη του ‘44 στο Αγρίνιο.
Έζησα και μεγάλωσα στην Αθήνα, στο Παγκράτι και μετά στο Κουκάκι.

Τα παιδικά κι εφηβικά μου χρόνια, τα βίωσα σε μια καλλιτεχνική Ζακυνθινή οικογένεια, απ’ τη μάνα μου, με όλες τις παραδόσεις ενεργές , αλλά και με τη γλώσσα των Επτανήσων να είναι η καθημερινότητά μας.
Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της εποχής εκείνης, κηδεμόνες μου ήταν ένας θείος αγιογράφος κι εκτιμητής έργων τέχνης κι ένας παππούς ξυλογλύπτης….! Άνθρωποι απλοί, γνήσιοι καλλιτέχνες. Στους τοίχους του μικροαστικού σπιτιού μας, υπήρχαν πάντα θαυμάσια έργα ζωγραφικής…!
Οι συνήθεις βόλτες μου ήταν στο Μοναστηράκι ή σε συνευρέσεις στα ατελιέ συνοδεύοντας τον θείο και μέντορα των παιδικών – νεανικών μου χρόνων.
Η παρέα τους , σπουδαίοι ζωγράφοι της εποχής, ο Πελεκάσης, ο Παπανικολάου, ο Σικελιώτης, ο Γερμενής , ο Ρωμανίδης κι άλλοι σημαντικοί κι ενδιαφέροντες… έβλεπα κι άκουγα … συσσωρεύοντας στοιχεία, εικόνες, λόγια, σκέψεις περί της τέχνης…
Σχολείο πήγα στο Α’ γυμνάσιο Αθηνών, στη Πλάκα και μετά με συγκίνησε η αρχιτεκτονική … μια θαυμάσια κι ευτυχής τελικά επιλογή…

ΣΠΟΥΔΕΣ

Στο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, στο τμήμα αρχιτεκτόνων, της πολυτεχνικής σχολής, με μια εξαιρετική συγκυρία ενός επιτελείου καθηγητών, που μας δίδαξαν, αλλά και μας μύησαν στη μαγεία της τέχνης και τη γοητεία της επιστήμης.

Σπουδαίοι δάσκαλοι και πρωτοπόροι,όπως απεδείχθη στα προγράμματά τους.
Εκτός των αρχιτεκτονικών μαθημάτων, τα περιφερικά ήσαν ιδιαίτερα οργανωμένα κι αποτελεσματικά.
Στα εικαστικά ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΕΦΑΚΗΣ, επί τρία χρόνια ζωγραφική και πλαστική, ο σημαντικός ζωγράφος του αφηρημένου εξπρεσιονισμού.
Στην αγιογραφία και στη φωτογραφία, παράλληλα με τη Μορφολογία και το ψάξιμο των νεώτερων μνημείων μας, ο Ν. ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ.
Στην ιστορία της τέχνης ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ, ο μετέπειτα μέγας αρχαιολόγος της Βεργίνας.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ, ΣΥΝΕΔΡΙΑ και ταξίδια επιμόρφωσης σε ΕΥΡΩΠΗ, ΗΠΑ, ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ, ΜΕΞΙΚΟ, ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ, ΡΩΣΙΑ.
Συνεχής ενημέρωση για τα σημαντικά εικαστικά μας και επισκέψεις στα καταξιωμένα μουσεία κι εκθεσιακούς χώρους στην Ευρώπη, ΗΠΑ, Ρωσία – Αγ. Πετρούπολη, Μόσχα.

ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ‘70

Υπηρέτησα σαν έφεδρος αξιωματικός του μηχανικού αρχικά στα σύνορα και μετά είχα τη τύχη να κληθώ να συμμετέχω στην ομάδα μελέτης του ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ στην Αθήνα.
Δούλεψα με ενθουσιασμό, θεωρώντας το θέμα και το έργο πρόκληση σχεδιασμού. Στη φάση της υλοποίησης, με ατομική σύμβαση, εκπόνησα τη μελέτη εφαρμογής μ’επιλογές κατασκευής κι υλικών.
Σ’αυτά τα χρόνια είχα τη τύχη να <συνεργαστώ> με τον σπουδαίο Μόραλη, σαν υπεύθυνος της μελέτης, του γρφ Κ.Καψαμπέλη, της σχολής Μωραίτη, όπου φιλοτέχνησε με κεραμικά της Βερναδάκη την πρόσοψη!

Μετά την πολιτική αλλαγή, 1974-75, εκλέχτηκα βοηθός διδάσκων, στον τομέα αρχιτεκτονικών συνθέσεων και κτιριολογίας, στην αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ, στην έδρα του καθηγητή Δ.ΖΗΒΑ.
Δίδαξα κτιριολογία, εισαγωγή στην αρχιτεκτονική σύνθεση και τη σχέση του φορέα και του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. (1975-1979).
Παράλληλα ίδρυσα γραφείο μελετών, το μετέπειτα «ΔΟΜΕΣ ΕΕ», ασχολούμενος στην πρώτη αυτή φάση του, κυρίως με πανελλήνιους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, όπου απέσπασα Βραβεία και διακρίσεις, σε συνεργασία με τον αρχιτέκτονα Φ.ΓΟΥΛΙΕΛΜΟ.

ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ‘80

Μετασχηματισμός του γραφείου μου, με την ονομασία «ΔΟΜΕΣ», και συγκρότηση πτυχίου ανάληψης μελέτης δημοσίων έργων μεγάλης κλίμακας, Ε’ τάξης.
Εκπόνηση πολλών αρχιτεκτονικών ιδιωτικών και δημοσίων έργων.

ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ‘90

Συμμετοχή του γραφείου σε πανελλήνιους διαγωνισμούς «Μελέτης-κατασκευής», σαν συνεργάτης κατασκευαστικών εταιρειών.

Συμμετοχή στη biennale αρχιτεκτονικής της Βενετίας 1991, με την ομάδα του καθηγητή Μάξιμου Χρυσομαλίδη, για τη πρόταση δημιουργίας Ελληνικού περιπτέρου για την έκθεση.

ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ‘00

Εκπόνηση μελετών για τη συμμετοχή στις διαδικασίες επιλογής των Ολυμπιακών έργων, «Αθήνα 2004».
Συμμετοχή στο διεθνή διαγωνισμό για την ίδρυση του ολυμπιακού χωριού, στους Θρακομακεδόνες. Ομάδα: «ΔΟΜΕΣ- Ε.ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ – ΓΡΦ Δ.&Τ. ΜΠΙΡΗ – ΓΡΦ ΘΕΡΟΣ», όπου αποσπάσαμε ένα εκ των ισοτίμων τριών βραβείων διάκρισης.
Ανάθεση εκπόνησης της οριστικής μελέτης για την δημιουργία του οικισμού 12.000 κατοίκων, στην κοινοπραξία «ΔΟΜΕΣ Ε ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ -ΓΡΑΦΕΙΟ Τ.ΓΑΒΡΙΛΗΣ».

ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ‘10

Στο δρόμο της ζωγραφικής………..ψηφιακά…!

ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ, δραστηριοποιημένος στην επεξεργασία φωτογραφίας και στη ψηφιακή ζωγραφική.
Μετά τη διαχρονική συνεχή εικαστική μου προσπάθεια αρχιτεκτονικά, αλλά και σκιτσάροντας μοναχικά, η σχέση μου με την ηλεκτρονική τεχνολογία με οδήγησε στη γοητεία και τη πρόκληση επιδίωξης για την ψηφιακή προσέγγιση της ζωγραφικής.
Ίδρυσα το εργαστήριο , 2012, που ερευνά θέματα κι εικόνες σαν σύγχρονη εκδοχή εικαστικής έκφρασης, έρευνας και πειραματισμού.
Εκδοχές ζωγραφικών φωτο-συνθέσεων, αλλά και εικαστικών παρεμβάσεων, όπως οι συνειρμοί οδηγούν, αρχικά, χωρίς ανάθεση.
Με στόχο και διάθεση ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ, ο σχεδιασμός, χωρίς (τώρα…), μολύβια και τα συνήθη… Επιλογές στο πλαίσιο μιας επεξεργασίας.
Η φωτογραφία και στοιχεία εικόνων με ματιά, έκφραση, μήνυμα και μετασχηματισμούς γεωμετρίας, που επιδιώκεται μια άλλη σύνθεση.
Στόχος η έκφραση των <προϊόντων> της νόησης με αισθητικά πρόταση.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ με video , με εργα digipaint-photos synthesis, στο ετήσιο festival, που οργανώνεται από την ομάδα ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26, στο χώρο CINEMARIAN και το τελευταίο στο χώρο του θεάτρου <ΕΜΠΡΟΣ>, στην Αθήνα.

Το 2016 <Η ΑΛΛΗ ΑΘΗΝΑ>, το 2017 <ΕΡΩΣ> και το 2018 <ΟΥΤΟΠΙΑ>

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, εικαστικών έργων ανά την Ελλάδα με έργα ψηφιακά.

  • 2014, ART WAY, gallery CHILLI, ΑΘΗΝΑ-ΘΗΣΕΙΟ
  • 2015, ART WAY, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ, ΒΙΛΑ ΚΩΝΣΤΑ, ΑΘΗΝΑ-Ν.ΕΡΥΘΡΑΙΑ
  • 2015, COLLECTORS, ΣΕΦ ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • 2016, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ, Ι.ΜΟΡΑΛΗΣ
  • 2016, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΛΟΙΣΒΟΣ
  • 2016, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ, ΦΡΟΥΡΙΟ ΠΑΡΓΑΣ
  • 2016, ART WAY, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ ΠΑΡΟΥ, Π.ΦΤΑΡΑΣ.
  • 2017, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Δ.ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
  • 2017, ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ, ΣΤ.ΚΩΤΣΗΣ
  • 2018, ΚΤΙΡΙΑ ΟΛΘ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ….

Συνεργάσθηκα με το θέατρο <ΕΜΠΡΟΣ>, αρχιτεκτονικά στη συγκρότησή του και σαν σύμβουλος σκηνογραφίας σε θέματα τεχνικά, εικαστικά και χωροθετήσεων. (Μικρός Εγιόλφ-Ίψεν, Αμερικάνικος βούβαλος-Μάμετ…κ.α…)